Sunday, May 15, 2011

还有,你

有些时候当你不能消失身边的人事物,唯一的办法或许只有消失自己。




现在的我明白你当时的想法,同时我是同意的。唯一奢望你也允许我逃逸到你潜藏的那个世界。我了解你,即使不能深入透骨如你了解我。你说你极度需要一个空间,或许像卫斯理形容的那个异度空间。我也需要一个空间,一个只有你的空间。我始终没有办法如你,断绝所有。我必须分担这世界上不少人的故事,然后我必须成为他们故事里的其中一个角色,轮回在情感、选择和理智的纠结中。而你洒脱脱地逃离一些本该属于你的故事情节,我就担任了替代你的角色。

我很累。我很想选择只爱你,然后和你私奔到无人的国度。我的生活里到处充斥着人和人的故事,纵使我不涉身经历,他们总爱硬塞上几页故事给我。他们细心系上粉红色的缎带,很多人都喜欢的颜色,唯独我和你不喜欢。世界总有一些标准,大群体点头的事就是标准,然后我和你就要学会接受。

请你逃逸的时候也带我一起,因为现在的我只有爱你的力量。

1 comment :

  1. MP Board 12th Sample Paper 2021 Madhya Pradesh Board of Secondary Education (MPBSE) conducts Class 12 Board exams for all students of MP Board. students must go through MP Board 12th Model Paper 2021 the MP Board 12th Model Papers. The officials at MPBSE have released the MP Board 12th Model Question Paper 2021. The Blue Print of Class 12 MP Board 2021 is also released for the convenience of students. With the help of MP Board 12th Blueprint, candidates can understand the question paper pattern and section-wise distribution of marks. We have provided Model MP Board 12th Question Paper 2021 and MPBSE 12th Blueprint 2021.

    ReplyDelete